Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu graficy komputerowi, potrafią w dzisiejszych czasach tworzyć niesamowite filmy, animacje, wizualizacje i nawet rzeźby. Wiele z tych obiektów jest już dzisiaj w technice 3D i czasami w ogóle nie odbiega od rzeczywistości, a nawet przeciwnie jest o wiele piękniejsze od rzeczywistych i prawdziwych obrazów.
SCULPTING 3D MOŻLIWY DZIĘKI NOWOCZESNEMU OPROGRAMOWANIU
Oprogramowanie komputerowe pozwala na wiele, grafika komputerowa, w dzisiejszych czasach jest tak bardzo rozwinięta, że można nawet rzeźbić cyfrowo. Jest to młoda metoda i dopiero co rozwijająca się, pozwalająca na tworzenie modeli 3D. Sculpting 3D w pełni umożliwia rzeźbienie cyfrowe, podobne do rzeźbienia w glinie czy drewnie. Polega to na dosłownym rzeźbieniu w chmurze, poszczególnych punktów.
Pełny sculpting 3D możliwy jest dzięki oprogramowaniom Autodesk i Mudbox, można by nawet powiedzieć, że jest on esencją Mudboxa.
Dzięki wspomnianym programom, najpierw możemy stworzyć cały szereg odpowiednich narzędzi, które pozwolą nam na rzeźbienie i tworzenie niesamowitych modeli.
CO DAJE MUDBOX?
Mudbox jest ogromnym wsparciem dla wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych, znacznie wspiera urządzenia, które działają na podstawie ekranów dotykowych. Program ten również bardzo pomaga w tworzeniu potrzebnych narzędzi, między innymi odpowiednich pędzli, dzięki którym można, przy pomocy Mudboxa:
– wspomagać szybkie i bardzo precyzyjne rzeźbienie, bardzo dokładnych modeli 3D,
– dokładnie malować między wieloma teksturami i kanałami cieniowania,
– niedestrukcyjnie rzeźbić i malować,
– nanosić mapy standardowe w procesie trwania filmu,
– tworzyć super modele 3D.
Ponadto Sculpting 3D doskonale współdziała pomiędzy poszczególnymi platformami oprogramowań Mudbox i Autodesk. Jak również Mudbox doskonale dostosowuje się do wszelkich działań oprogramowania Sculpting 3D.
DLACZEGO WYBRAĆ MUDBOXA I AUTODESK?
Dlaczego to właśnie te dwa oprogramowania najlepiej nadają się do współpracy? Dlaczego Sculpting 3D jest najbardziej atrakcyjny, dzięki tym własnie powyższym programom?
Mudbox to część oprogramowania Autodesk, już sam ten fakt znacznie upraszcza sprawę eksportów i sprawia, że znacznie łatwy jest cały pipeline. W tym przypadku cała sprawa sterowania jest również znacznie o wiele łatwiejsza w realizacji. Dzięki temu właśnie oprogramowaniu można nakładać obraz na trójwymiarowy model i doskonale dopasowywać go do jego kształtu. Pracując na tych właśnie programach można większość brył tworzyć na innych programach 3D a następnie eksportować je bezpośrednio do Mudboxa i tam poddawać Sculptingowi. Gotowe już projekty przesyłać do Maya. Znacznie ułatwia to proces rzeźbienia i tworzenia poszczególnych modeli.
TEKSTURY MUDBOXA I WYPALANIE MAP
Dzisiaj Mudbox posiada super texture Painting i dzięki niej zaczyna być super oprogramowaniem. Przez to tworzenie poszczególnych tekstur jest przyjęte według określonych zasad. Nic więc nie jest specjalni kombinowane czy wymyślane. Również każda bitmapa posiada określone materiały a każdy materiał posiada swoje własne warstwy. Te fakty powodują, że wielu artystów, którzy mają ogromne doświadczenie w tworzeniu projektów 2D może z powodzeniem tworzyć w 3D i ponadto jeszcze widzieć, bezpośrednio, swoje prace na podglądach.
W mudboxie bardzo dobrze wypala się również mapy, ten fakt spowodował, że oprogramowanie cieszy się ogromną popularnością i ma wielu zwolenników. Dzięki odpowiedniemu silnikowi można szybko i bezproblemowo wypalić kalkulację siatek. Oprócz tego istnieje też możliwość zapisania, niektórych kombinacji, umieszczenia ich w archiwum i wykorzystania w późniejszym okresie.
Wszystkie te zalety Mudboxa przyczyniają się do sculptingu przy działaniu tego właśnie oprogramowania. Graficy bardzo cenią sobie łatwość i prostotę działania Autodesku i najczęściej do rzeźbienia cyfrowego wybierają właśnie ten rodzaj oprogramowania. Jest również organizowanych wiele kursów obsługi i wszelkiego rodzaju działań rzeźbienia, własnie w oparciu o mudboxa.