Profesjonalny program do tworzenia i obróbki animacji

MotionBuilder jest profesjonalnym programem przeznaczonym przede wszystkim do tworzenia i obróbki wszelkiego rodzaju animacji. Bez MotionBuilder żadne studio animacyjne ani game developper nie mieliby szans na stworzenie gier w trójwymiarze.

Autodesk tak opracował program, że jest on w stanie doskonale łączyć ze sobą technologię Motion Capture oraz grafikę 3D. Wszelkiego rodzaju modele, szkielety, riggi czy kontrolery mogą być bez najmniejszych problemów importowane i modyfikowalne w MotionBuilder. Dzięki połączeniu ze sobą wielu możliwości, jakimi dysponuje oprogramowanie animowane postaci otrzymują ruch, wyglądają niemal jak żywe. Pozbawianie animowanych postaci statyczności znacznie ułatwia i przyspiesza często dość niełatwą pracę animatorów. Dzieje się tak dlatego, że komplikowane animacje ruchu jak interakcje ciała z innymi elementami otoczenia czy szczegółowa fizyka i waga obiektów z wykorzystaniem możliwości, jakie daje MotionBuilder, może być odtworzone perfekcyjnie, nawet w najmniejszym i często niezauważalnym na pierwszy rzut oka detalu. Efektem wykorzystania wszystkich tych możliwości, jakie daje współpraca z oprogramowaniem jest pojawiający się finalnie w grze czy animacji dynamiczny ruch. Co ważne, wszystkie postaci poruszają się bardzo płynnie i naturalnie, zupełnie jakby poruszały się w rzeczywistości, a nie całkowicie nierealnym świecie.

Choć MotionBuilder ma wiele zalet i daje niezwykle szeroki wachlarz możliwości to należy zaznaczyć tu przede wszystkim, że pomimo swojej ogromnej wartości twórczej w dalszym ciągu nie jest w pełni zastąpić pracy, jaką wykonuje animator. Oprogramowanie zatem stanowi rozwinięcie, a nie całkowite zastąpienie jego możliwości. Dodatkowo nowoczesna technologia wspomaga zarówno oprogramowanie, jak i samego animatora. Przyspieszony proces animacji w zdecydowanej większości przypadków wiąże się ze zmniejszeniem kosztów produkcji, a to znacząco wpływa na wykonanie odpowiedniego zlecenia w terminie oraz z jak najwyższą dokładnością.

Autodesk MotionBuilder bazuje przede wszystkim na standardowej technologi jaką jest Motion Capture, wspomaganą wieloma dodatkami, ciągle doskonalonymi w zależności od wprowadzenia na rynek kolejnych technologicznych nowinek. Jednak pomimo ciągłego rozwoju i pojawiania się wielu różnorodnych możliwości, w dalszym ciągu to właśnie technologia Motion Capture stanowi absolutną podstawę budowania wszelkiego rodzaju animacji. Co ważne, takie animacje są bardzo naturalne i realne. Jeszcze kilkanaście lat temu, gdy powstawanie animacji nie było tak dobrze rozwinięte jak dziś, takie wierne odwzorowywanie było jedynie marzeniem. Dziś to realna i już bardzo powszechna możliwość.

Pomimo wielu pozytywnych aspektów technologia Motion Capture nie jest pozbawiona pewnych ograniczeń. Najwięcej pracy wymagają sytuacje, w których istnieją dość duże różnice w proporcjach aktora i powstającej animowanej postaci. W takim przypadku nieocenione będą dodatkowe moduły, z których animator korzysta przede wszystkim w całym procesie nagrywania animacji. Dzisiaj bardzo trudno sobie wyobrazić sytuacje, w której jakieś studio filmowe czy pokrewne nie korzystałoby z możliwości, jakie do zaoferowania im ma MotionBuilder.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *