Chcąc pracować nad tworzeniem gier w formacie 3D bądź produkcji animowanych trzeba mieć nie tylko dobry pomysł, który trafi w gusta osób, które z takiego oprogramowania będą korzystać, ale oprócz tego trzeba mieć również przygotowywane rozwiązania techniczne, dzięki którym stworzenie udanej animacji będzie możliwe. Współcześnie trudno wyobrazić sobie pracę z papierem i rysunkiem jako metodami, które pozwolą na stworzenie krok po kroku kolejnego odcinka animowanej bajki. Współcześnie wszystko dzieje się przy komputerze i to właśnie dobry sprzęt pozwala na wykonanie dobrej pracy z animacjami i osiągnięcie zadowalających efektów wykonywanych zadań.
Dobry sprzęt i odpowiednie oprogramowanie
Posiadanie dobrego urządzenia i mocnych podzespołów odpowiadających za grafikę to podstawa pracy nad grami czy animacjami. Od tego się zaczyna, jednak bez dobrego oprogramowania możliwości techniczne urządzenia na pewno nie zostaną należycie wykorzystane. Warto o tym pamiętać i jeśli ktoś na poważnie chce się zabrać za tworzenie gier bądź animacji powinien zadbać o odpowiednie oprogramowanie jakie w trakcie codziennej pracy będzie wykorzystywał. Warto na tym polu zwrócić uwagę na taki program jak Autodesk MotionBuilder.
Duże możliwości techniczne
Motion Builder to program profesjonalny, dzięki któremu możliwe jest tworzenie i obrabianie animacji. Dla studia animacyjnego oraz game deveoperów to obowiązkowy element firmowego wyposażenia, bez którego nie ma możliwości stworzenia dobrego produktu. Producenci przygotowujący program założyli sobie jako najważniejszy cel stworzenie rozwiązań, w ramach których możliwe będzie skuteczne połączenie technologii Motion Capture z grafiką 3D tworzoną w programach przeznaczonych do obróbki tej grafiki. Tym samym stanie się możliwa praca nad obróbką tych elementów a w dalszej perspektywie również ich skuteczna optymalizacja. Dzięki rozwiązaniom zastosowanym programie Motion Builder otrzymujemy możliwości, dzięki którym animowane postacie zaczęły żyć przez połączenie z nimi animacji przygotowanej w systemie Motion Capture.
Program przygotowywany w taki sposób istotnie wpływa na sprawniejsze wykonywanie pracy przez animatorów. Dzięki rozwiązaniom tam zastosowanym nie ma problemu z tym, by odtworzyć szczegółową fizykę obiektów łącznie z ich wagą, sposobem poruszania i zachowania w przypadku interakcji z innymi elementami. Animatorzy dostają więc możliwość wykorzystywania rozwiązań, dzięki którym wszystkie elementy stworzonej animacji będą poruszać się naturalnie, realistycznie. Dzięki programowi umiejętności posiadane przez animatora mogą być rozwinięte, nie będzie on ich zastępował. Znacznie przyspieszy jednak pracę a to sprawi, że ułatwi wykonanie jej w terminie i obniży również koszty produkcji.
Innowacyjna technologia Motion Capture
Warto podkreślić, że technologia Motion Capture stała się obecnie standardem i jest elementem nieodzownym przy tworzeniu animacji. Dzięki stworzeniu możliwości nadania postaciom takiego ruchu, który wygląda jak ten z otaczającego nas świata można oczekiwać, że stworzona gra czy animacja będzie wyglądać bardzo realistycznie. To zaś podniesie jej sprzedaż, zwiększy popularność a tym samym dla studia produkcyjnego będzie przynosić same efekty pozytywne. Dlatego nie powinno być zaskoczenia, że ta technologia tak szybko zyskała na popularności i wykorzystywana jest przez animatorów powszechnie. W nowoczesnym studio filmowym czy game developerskim własne studio Motion Capture to powszechne rozwiązanie, które już nikogo nie zaskakuje. Natomiast jeśli takie studio zostanie stworzone do niego konieczny będzie MotionBuilder, by możliwości jakie się otrzyma dało się w praktyce wykorzystywać.
Warto wybrać to oprogramowanie
Jeśli ktoś rozważa inwestycje w Motion Capture i do tego odpowiednie oprogramowanie warto podkreślić, że ta inwestycja jest rozsądna ponieważ dzięki niej skróci się czas realizowania projektów, a na tym zawsze powinno nam zależeć. Zwiększyć będzie można wydajność w trakcie pracy, podnieść jakość produktów.